راهنمای خرید کارت گرافیک دسته دوم و نو

هنمای خرید کارت گرافیک دست دوم

ارزان ترین مرجع برای خرید کارت گرافیک کجاست؟ و چه نکاتی را قبل از خرید کارت گرافیک باید بفهمیم. حتی اگر یک متخصص امور رایانه‌ای هم نباشید، می‌دانید که کامپیوتر از قطعات متعدد و پیچیده‌ای تشکیل‌شده که هر یک رسالت خاصی را برعهده‌ دارند. در این میان کارت گرافیکی با وظیفه‌ای مهم‌تر جلوه نموده و با تفسیر تصاویر، ویدیوها، داده‌ه ای رایانه‌ای به سیگنال‌های قابل‌ فهم مانیتورها آنها را برای نمایش آماده می‌سازند.

ازاین‌رو افراد سعی می‌کنندبا مطالعه راهنمای خرید کارت گرافیک به سمت گزینش نمونه‌ای باکیفیت‌تر روی‌آورند. به علت اهمیت این کارت به‌منظور ایجاد تصاویری واضح‌تر در زمان بازی‌ها، انجام امور گرافیکی، مشاهده فیلم و …،قیمت کارت گرافیک برای دستیابی به نمونه‌ای که در عین مرغوبیت، کاملاًبه‌صرفه باشد، بسیار مهم است.

راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم

اگرچه کارت گرافیکی یکی از اجزای مهم سیستم‌های کامپیوتری است، اما به‌راستی خود دارای قطعات متنوعی می‌باشد که در راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم بیشترین تمرکز را بر روی این بخش‌هایکوچک‌تر قرار می‌دهند.

پردازنده گرافیکی یا مغز کارت گرافیک برای انجام کلیه محاسبات و ترسیمات گرافیکی، پهنای باند حافظه میزان حافظه‌ای که پردازنده در یک ثانیه به آن دسترسی دارد، حافظه ویدیویی و … همگی از اجزای کارت گرافیک بوده که می‌توانند توان کارت گرافیک را به نمایش بگذارند.

اگر بودجه محدودی دارید و قیمت کارت گرافیک دست دوم برایتان مهم است، با توجه به این اجزای ذکرشده و مشخصات فنی کارت قادر هستید، نمونه‌ای ارزان را بیابید، اما درنهایت زمان خرید حتماً به تطبیق نرخ نوسازی و رزولوشن مانیتورتان باکارت دقت نمایید. همچنین ابعاد کارت را متناسب با فضای داخلی کیس و منبع تغذیه خود گزینش نمایید.

در آخر به خاطر داشته باشید، برای درک یک خرید ایدئال، برای بازی در رزولوشن‌های بالاتر، طراحی سه‌بعدی و تولید محتوای ویدیویی، اجرای ره‌گیری پرتو و … حتماً به کارت‌هایی با توان پردازشی و حافظه گرافیکی بالاتر نیازمند می‌شوید.

انواع برندهای کارت گرافیک کامپیوتر دست دوم

برندهای معتبری مانند ایسوس، گیگابایت، زوتاک، MSI،EVGA و … گاه با بهره گرفتن از تراشه‌هایشرکت‌هایی چون AMD و Nvidia به ساخت کارت‌های گرافیکی مرغوب اقدام نموده‌اند و گاه با ابتکارات جدید سعی کرده‌اند،کارت‌هایی با امکاناتی محبوب کاربران را تولید نمایند و بدین طریق مشتریانشان را راضی کنند.
شما اگر تمایل به خرید این کارت‌ها دارید یا باید مطابق با اطلاعاتی که در بخش راهنمای خرید کارت گرافیکبیان نمودیم، به تهیه یک نمونه آکبند آن اقدام نمایید یا نمونه‌های دست‌ دوم را با قیمتی مناسب‌تر بیابید. در ادامه با ذکر چند نمونه از کارت‌های گرافیک محبوب شما را برای خرید آماده‌تر می‌سازیم.

خرید کارت گرافیک ایسوس دست دوم

با وجود کارت‌های گرافیکی از برندهای مختلف، اعتماد کردن به ایسوس با مزایایی چون سیستم خنک‌کننده قدرتمند، کیفیت خازن‌ها، پورت‌های متنوع، ترانزیستورهای مخصوص، بهترین رویکرد است. این برند توانسته درزمینۀ تولید بهترین کارت‌های گرافیک گیمینگ هم خوب ظاهر شود، از این‌رو علاقه‌مندان به این حوزه قادر هستند از کارت‌های آن نهایت بهره را ببرند.

• خرید کارت گرافیک ایسوس مدل GTX 1650 OCPhenix Ge Force با حافظه ۴ گیگابایت:

قیمت کارت گرافیک ۴ گیگ دست دوم ایسوس با حافظه GDDRS و رابط اتصال گرافیک ۱۲۸ به نسبت اینکه نوعی آکبند است، کاملاً به‌صرفه به نظر می‌رسد. این کارت گرافیکی به یک پورت نمایش و پردازنده‌ای از شرکت NVIDIA و حداکثر رزولوشن دیجیتالی ۴۳۲۰*۷۶۸۰ مجهز می‌باشد.

این محصول به‌ راستی با مؤلفه‌های دیگری مانند فنّاوری NVIDIA ® Ansel ، هسته گرافیکی Boost، یک عدد فن خنک‌کنندهو … سرآمد و قابل‌اعتماد ظاهرشده است.

خرید کارت گرافیک گیمینگ ایسوس مدل ROG- STRIX-GTX1650-A4G-GAMING با حافظه ۴ گیگابایت:

اگر به یک کارت گرافیک آکبند البته از نوع گیمینگ با یکسال گارانتی از برند ایسوس نیازمند هستید، حتماً این نمونه با مشخصات فنی چون ظرفیت ۴GB، حافظه DDR 4 پورت برای نمایش و همچنین ۴ مانیتور قابل اتصال، ۱۲۸ بیت باس رابط و … به کارتان می‌آید.

• خرید کارت گرافیک ASUS NVIDIA P104-100 با حافظه ۸ گیگابایت

اگرچه این کارت گرافیک جزء نمونه‌های آکبند محسوب نمی‌شود، ولی با بررسی نکات ذکرشده در راهنمای خرید کارت گرافیکمی‌توان دریافت که مشخصاتی ایدئال از یک محصول برند ایسوس را در خود گنجانده است،ازاین‌رو خرید آن پیشنهاد می‌شود.
وجود رابط اتصال گرافیک ۲۵۶، پردازنده‌ای از شرکت NVIDIA، حافظه GDDR5X و… توانسته نیاز شمارا به یک کارت گرافیک کارآمد برآورده سازد.

خرید کارت گرافیک برند گیگابایت:

وقتی به پیشینه باشکوه برند گیگابایت نظر می‌افکنیم، آن را یک تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر قدرتمند می‌یابیمکه در ایران عزیزمان نیز بیشتر با مادربردهای قوی و پیشرفته‌اش معروف است.
اما به‌راستیدرزمینۀ تولید و طراحی کارت گرافیک و سایر لوازم مصرفی کامپیوتر نیز دارای شهرت بوده و همیشه با محصولاتی دارای کیفیت به میدان آمده است.

• خرید کارت گرافیک گیمینگ مدلGTX 1650c با ظرفیت ۴ گیگابایت:

این کارت گرافیک بارنگ مشکی و حافظه DDRS، رابط اتصال گرافیک ۱۲۸ و پردازنده قدرت مند شرکت NVIDIA، بهترین نوع برای انجام بازی‌ها با گرافیک بالا است. البته مجموعه عرضه‌کننده این کارت در زمینۀ دیگر تجهیزات کامپیوتری چون پرینتر، اسکنر، انواع لپ‌تاپ‌های استوک و … نیز فعال بوده بدین ترتیب در صورت مراجعه برای تعویض، تست و تعمیرات تخصصی نیز مشکلی نخواهید داشت.
لینک:

• خرید کارت گرافیک مدل N 2060 WF2 OC با ظرفیت ۶گیگابایت:

این کارت گرافیک نیز یک نمونه منحصربه‌فرد است که با رابط اتصال PCI Express 0.3 عرضه می‌شود و قابلیت اتصال چهار مانیتور به آن در کنار حافظه ۶ گیگابایتی‌اش آن را محبوب بسیاری قرار داده است. البته سه عدد Disphay Port، حافظه GDDR6 و یک عدد HDMI آن نیز از دلایل دیگر این محبوبیت بالا است.
لینک:

• کارت گرافیک سایلنت مدلMb512با ظرفیت ۵۱۲ مگابایت:

قیمت کارت گرافیک Mb512 با توجه به این موضوع که کارت ارائه‌شده، از نوع دست‌دوم است، متناسب با مشخصاتی چون حافظه DDR2، رابط اتصال گرافیکی ۶۴، سه عدد پورت نمایش و پردازنده‌ای از شرکت NVIDIA کاملاً به‌صرفه بوده و بخش عظیمی از نیازهای کاربرانش را به حتم مرتفع می‌سازد.

نکات خرید کارت گرافیک دست دوم

متاسفانه با توجه به افزایش صعودی قیمت دلار قیمت قطعات الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است و همه ما یا حداقل بریشتر ما توان خرید قطعاتی مانند کارت گرافیک را نداریم بنابراین مجبور هستیم بره سراغ کارت گرافیک های دست دوم برویم چون برای صرفه جویی در هزینه ها مجبور هستیم سراغ کارت گرافیک دست دوم برویم تا از پول باقی مانده سایر قطعات مد نظرمان را بخریم.

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد که قصد بهینه کردن دخل و جرج در هزینه ها را دارید، در گام نخست باید راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم را  مطالعه کنید تا از نکات مهم در خرید کارت گرافیک دست دوم مطلع شوید و در این زمینه آموزش های لازم مانند تست کارت گرافیک دست دوم، تشخیص کارت گرافیک ماین شده، از کجا بفهمیم کارت گرافیک اورکلاک شده را دریافت کنید.

مرکز فروش کارت گرافیک دست دوم

خوب، همانطور که خودتان اطلاع دارید، هنگام خرید کارت گرافیک دست دوم بصورت حضوری با یک شخص سر و کار دارید نه یک فروشگاه اینترنتی بنابراین، بسیار دشوار است که بگوییم این مرکز فروش کارت گرافیک دست دوم امن است و نیست در هر صورت هر جای که قصد خرید کارت گرافیک دست دوم را دارید مواظب افراد سودجو باشید زیرا آدم های منصف درستکار و حلال خور وجود دارد و آدم های دروغگو که به فکر پر کردن جیبشان هستند.

اما همچنان فضاهای ویژه ای برای این کار وجود دارد که سعی می شود تا حد امکان بر امنیت خرید و فروش نظارت داشته باشد. علاوه بر نمونه های معروف مانند سایت دیوار یا ترب، شما همچنین می توانید از مکان هایی مانند معروفی مانند سایت های دارای بخش مفروش حصولات دست دوم در وب سایت خود هستند بازدید کنید مانند فروشگاه خرید کارت گرافیک دست دوم لیون کامپیوتر یا فروشگاه اینترنتی خرید کارت گرافیک دست دوم ایسام دیدن کنید.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی مانند گروه های تلگرامی یا پیج های اینستاگرامی ویژه ای که برای فروش محصولات دست دوم طراحی شده اند را امتحان کنید. ما در هر صورت نکات مهم در خرید کارت گرافیک دست دوم را به شما می گویم، در پایان این شما هستید که باید توجه به اطاعاتی جمع آوری می کنید باید تصمیم بگیرید از کدام مرکز فروش کارت گرافیک دست دوم خرید کنید.

قیمت کارت گرافیک دست دوم

در واقع توصیه نهایی برای افرادی که به دنبال خرید کارت گرافیک دست دوم برای آنکه قصد پس اندازه بودجه خود برای خرید قطعات بیشتر کامپیوتر هستند این است که به هیچ وجه سراغ کارت های گرافییک دست دوم نرود زیرا کارت گرافیک کامپیوتر یک قطعه الکترونیکی هست و عملا ما خودمان دستگاه تست کارت گرافیک دست دوم حرفه ای که نیستیم که مدار به مدار کارت گرافیک دست دوم را بررسی کنیم ، اما در شرایط فعلی که کارت گرافیک ارزش آن در بازارهای بین المللی به احتمال زیاد پایین نخواهد آمد بعلت بالا رفتن دلار پس مجبوریم هستیم به سراغ کارت گرافیک دست دوم بریم.

خرید گرافیک استوک دست دوم انویدیا یا AMD یا اینتل

زمانی که قصد خرید بهترین کارت گرافیک دست دوم کامپیوتر را دارید با سه برند مهم کارت گرافیک مواجه می شوید که شامل کارت های گرافیک انویدیا، کارت های گرافیک اینتل و AMD می شود. این سه شرکت مهمترین تراشه های گرافیکی را برای اکثر رایانه های شخصی و لپ تاپ ها تولید می کنند و رقابت شدیدی برای سهم بازار دارند. در مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم به مقایسه کارت گرافیک های انویدیا و اینتل با AMD می پردازیم.

راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم انویدیا

بهترین نوع طراحی استفاده شده در کارت گرافیک انویدیا طراحی تورینگ است که در سال ۲۰۱۸ توسط جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا به عنوان پیشرفته ترین معماری موجود در کارت های گرافیک این شرکت معرفی شد. با این نوع اسکلرت قوی، گرافیک بازی های کامپیوتری فوق العاده طبیعی به نظر می رسد. همچنین وجود ویژگی رندر هیبریدی در معماری تورینگ در رندر تصاویر به خصوص در انیمیشن های سه بعدی بسیار مهم است. داشتن این نوع ویژگی ها در آخرین نسل کارت های گرافیک انویدیا، تصاویر واقعی واقعی را خلق کرده است که از واقعیت قابل تشخیص نیستند.

راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم AMD

AMD یا Advanced Micro Devices یک شرکت آمریکایی تولید کننده انواع ریزپردازنده می باشد که توسط جری ساندرز در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد. عمده محصولات این شرکت تولید CPU و کارت گرافیک می باشد.

در نقد و بررسی ها نشان می دهد که دو برند اینتل و انویدیا، AMD نیز بخش بزرگی از بازار رایانه های شخصی را در اختیار دارد. و همچنین AMD با سایر برندهای موجود بازار می توان گفت که این شرکت موفق به تولید CPU هایی با سرعت پردازش بالا شده است، هرچند در برخی از ویژگی های خود از ضعف هایی رنج می برد که در جای خود به آن اشاره می کنیم.

تست کارت گرافیک دست دوم

اگر بخواهیم کارت گرافیک برای حداقل کارهای سنگین بخریم باید چیزی حدود ۳۰ میلیون باید هزینه کنیم. زیرا چون جرایان های مانند افزایش قیمت دلار و مانیگ باعث شده که بهترین کارت گرافیک تا ۳۰ میلیون قیمت داشته باشد. پس این عوامل باعث شده بازار خرید کارت گرافیک دسته دوم داغ شود پس فکر نکنید که کارت های گرافیک دست دوم هم ارازن باشند در هر صورت باید مواظب باشیم اگر خواستیم سراغ کارت گرافیک دسته دوم برویم باید به چه چیزهای توجه کنیم.

نرم افزار تست سالم بودن کارت گرافیک با furmark

نرم افزارهای بنچمارک متعددی برای تست سالم بودن کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ خانگی وجود دارد. در صورتی که مشغول اورکلاک هستید، ابزارهایی مانند “Heaven Benchmark” یا “۳DMark” را به شما توصیه می کنیم.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک دست دوم اطلاعاتی را برای استفاده از FurMark به شما ارائه دهیم. تفاوت بین FurMark و ابزارهای مختلف چه معیاری است؟ FurMark دمای بیشتری را به کارت گرافیک شما متئقل می کند و در نتیجه کارت گرافیک شما انرژی بالاتری را هدر می دهد. با توجه به این واقعیت، با استفاده از آن، می‌توانید میزان سلامت کارت گرافیک خود را در تنظیمات پیش‌فرض درجه‌بندی کنید.

سؤالات متداول در مورد کارت گرافیکی کامپیوتر:

۱. روش صحیح نصب درایور مربوط به کارت گرافیک کامپیوتر به چه صورتی است؟

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]شما برای نصب نرم‌افزاری کارت گرافیکی دو روش مختلف در پیش دارید که درروش اول می‌توانید، پس از قراردادن دیسک درایور، از طریق Auto Run اقدام به نصب و اجرای نمایید، اما روش دوم نصب و اجرا که مورد تأیید بیشتری است، باید با وارد شدن بهDevice Manager و راست کلیک کردن بر روی Display و انتخاب گزینهUpdate Driverبه انجام رسانید. [/box]

۲. چگونه می‌توان کارت‌های گرافیکی کامپیوتر را تست نمود؟

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]نرم‌افزارهای Texture،۳D Mark و SIS of Sandra قادر هستند کارت‌های گرافیکی را ازنظر صحت و قدرت در حین انجام عملیات گرافیکی مورد پردازش قرار دهند و به آنها بر اساس معیارهای خاصی امتیازدهی نمایند. [/box]

ویکی چطور وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *